7 rzeczy, które musisz wiedzieć o pisaniu w akademickim angielskim dla szkół wyższych i uniwersytetów



Czy wiedziałeś o tym studenci pierwszego roku piszą średnio 92 strony w pierwszym roku nauki?

W wieku seniorów liczba ta prawie podwaja się do 146 stron.

To dużo pisania!

Rodzaj pisma używany na tych wszystkich, wielu stronach jest znany jako pismo akademickie.

Nawet jeśli piszesz codziennie, rodzaj angielskiego pisania niezbędny do pisania akademickiego to zupełnie inna bestia (innymi słowy, zupełnie inna).

Nie jest to rodzaj pisma, którego możesz używać na co dzień, na przykład na blogach lub w listach. Pisanie akademickie ma określoną strukturę i styl, których prawdopodobnie nie zobaczysz nigdzie indziej.

Będziesz musiał pisać w akademickim języku angielskim na uniwersytetach, instytucjach naukowych i wielu innych miejscach, które cenią wyższe wykształcenie i myślenie. Jest to coś do rozważenia, jeśli planujesz uczęszczać do anglojęzycznej szkoły średniej, college’u lub uniwersytetu. Może to być również ważne dla niektórych firm i organizacji, w których zamierzasz pracować.

Nie wspominając o tym, że jeśli aplikujesz na studia magisterskie, musisz używać akademickiego języka angielskiego, aby zdać GRE.

Nie martw się. Wystarczy nieco inne podejście, kilka dobrych wskazówek i praktyki, aby zostać ekspertem w pisaniu akademickim. Jeśli niedługo wybierasz się na uniwersytet, przynajmniej wiesz, że będziesz miał dużo praktyki!

Zanim zaczniesz uczyć się pisania w akademickim angielskim, najpierw musisz zrozumieć, co odróżnia je od innych pisowni po angielsku.

.

Przewodnik inteligentnego ucznia do pisania w akademickim angielskim

Zanim nauczysz się akademickiego pisania po angielsku

Język akademicki jest używany w każdej instytucji nauczania formalnego, w której pisanie odgrywa ważną rolę. Prawie całe pisanie, które będziesz pisać na uniwersytecie, będzie wymagało akademickiego angielskiego. Niezależnie od tego, czy piszesz esej, czy raport laboratoryjny, używasz pisania akademickiego.

Umiejętności, których uczysz się na studiach, mogą również pomóc ci w karierze. Raporty do pracy biurowej, eseje do czasopism naukowych i wiele innych karier wymagają znajomości pisania akademickiego. Nauka tego wcześnie i dużo praktyki to dobry sposób na robienie postępów w swojej karierze!

Aby odnieść sukces w pisaniu akademickim, zalecamy rozpoczęcie, gdy jesteś już na średnim lub zaawansowanym poziomie języka angielskiego.

W tym celu sprawdź preply.

preply wykorzystuje autentyczne nagrania wideo — takie jak teledyski, zwiastuny filmów, wiadomości i inspirujące przemówienia — i przekształca je w spersonalizowane lekcje nauki języków.

Możesz wypróbować preply za darmo przez 2 tygodnie. Kliknij tutaj, aby sprawdzić stronę lub pobrać aplikacja na iOS lub Aplikacja na Androida.

preply Ad

Dzięki filmom podzielonym według poziomu łatwo znajdziesz te, których możesz użyć, aby osiągnąć poziom średniozaawansowany i zaawansowany. Wypróbuj preply za darmo, zanim zaczniesz uczyć się akademickiego pisania po angielsku!

  8 sposobów na naukę profesjonalnego angielskiego przez życie swoim życiem

Pismo akademickie to jedna z najwyższych form pisania w języku angielskim. Nawet jeśli jest to dość łatwe do nauczenia, gdy znasz już swój angielski, może to być prawdziwe wyzwanie, jeśli nadal masz problemy z gramatykami i słownictwem.

Nie zniechęcaj się tym! Poświęć trochę czasu na ten przewodnik, a będziesz lepiej przygotowany do radzenia sobie z pisaniem akademickim, bez względu na poziom znajomości języka angielskiego.

Cechy akademickiego pisania po angielsku

Pismo akademickie w języku angielskim różni się od innego pisma. Jest bardziej uporządkowany i formalny, przestrzega bardziej rygorystycznych wytycznych i zasad. Nawet użyta czcionka i jej rozmiar są ważne dla akademickiego angielskiego, więc nawet nie myśl o wydrukowaniu tego artykułu w Czcionka komiksu Sans!

Pisanie akademickie zwykle ma:

Wyraźny wstęp (początek), treść (środek) i zakończenie (koniec). Mocna strona dla czytelnika. Dowody na poparcie przedstawionego punktu. Pismo bezosobowe (tzn. nie używa się słów „ja” lub „ja”), z podwójnym odstępem, czcionka Times New Roman, rozmiar 12.

Znajomość tych informacji przybliża Cię o ogromny krok do opanowania pisania akademickiego.

Aby zająć się dalszą drogą, oto przewodnik po angielskim piśmie akademickim dla początkujących. Skorzystaj z tego przewodnika, aby przygotować się i dowiedzieć się więcej o pisaniu dla uniwersytetów i innych instytucji.

7 wskazówek dla początkujących, jak nauczyć się pisać w akademickim angielskim

1. Weź udział w kursie

Ponieważ uniwersytet oferuje tak wiele okazji do pisania, prawdopodobnie nauczysz się pisania akademickiego, studiując po prostu na anglojęzycznym uniwersytecie.

Jeśli wolisz być lepiej przygotowany przed nurkowaniem, zawsze możesz wziąć udział w kursie przygotowawczym (wprowadzającym). Uczestnictwo w kursie przygotowawczym wzmocni Twoje umiejętności w zakresie języka angielskiego i pisania, a także nauczy Cię podstaw pisania akademickiego poprzez instrukcje i doświadczenie.

Możesz znaleźć lokalne instytucje oferujące kursy akademickiego pisania po angielsku (w rzeczywistości uczelnia, do której planujesz uczęszczać, może ją mieć) lub możesz studiować w zaciszu swojego domu. Dostępnych jest kilka kursów online, we własnym czasie i we własnym tempie.

Przyszłość Dowiedz się oferuje bezpłatne kursy na temat pisania esejów i badań nad pisaniem. Coursera oferuje między innymi szereg kursów dostępnych za opłatą. Przeglądaj, a na pewno znajdziesz kurs, który pasuje do Twojej dostępności i stylu nauki.
Inklyo oferuje niedrogie kursy online o pisaniu esejów i pisaniu przekonywającym. Możesz śledzić te kursy we własnym tempie, dzięki czemu można je łatwo dopasować do każdego harmonogramu. Oferują również wiele innych kursów i książek, które możesz wykorzystać do poprawy pisania po angielsku w wielu różnych dziedzinach, takich jak korekta, gramatyka i inne.

2. Naucz się pisać formalnie

Zapomnij o wszystkim, co wiesz o pisaniu online. Pisanie dla celów akademickich oznacza pisanie formalne. Jak to wygląda? Oto kilka ogólnych zasad, o których należy pamiętać podczas formalnego pisania:

Nie używaj skurczów. Jak pokazuje poprzednie zdanie, zamiast pisać „nie”, napisz „nie”. Nie używaj slangu ani kolokwializmów. Wybierz najbardziej pasujące słowa do swojego artykułu na podstawie ich definicji słownikowych, a nie sposobu, w jaki ludzie używają ich w rozmowie. Na przykład, jeśli używasz słowa „dosłownie”, użyj go w znaczeniu „dokładnie, bez przesady”, co jest oryginalnym, poprawnym znaczeniem tego słowa. Nie używaj punktu widzenia pierwszej osoby. Oznacza to po prostu, że nie powinieneś używać osobistych słów, takich jak „ja”, „ja” lub czegokolwiek innego z twojej perspektywy. Zdystansuj się od swojego pisania i pozwól, by fakty przemówiły za Ciebie. Zamiast mówić „Myślę, że eksperyment pokazuje…”, powiedz „Wyniki eksperymentu sugerują…” Usuń uczucia i trzymaj się faktów. Pisanie akademickie opiera się na faktach. Intensywny i emocjonalny język na ogół nie jest używany w pracy akademickiej. Używaj słów, które nie wyrażają twoich uczuć do czegoś. Na przykład zamiast mówić, że coś jest „złe” lub „straszne”, możesz powiedzieć, że jest „nieodpowiednie” lub „słabe”.

  Jaki wpływ ma nauka języka angielskiego na rozwój kariery zawodowej?

Pisanie formalne ma kluczowe znaczenie dla pisania akademickiego, a także pisania biznesowego, pisania oficjalnych listów i wielu innych scenariuszy. To świetny pomysł, aby się tego nauczyć!

3. Użyj odpowiedniej książki o stylu gramatycznym

Do tej pory mogłeś uczyć się gramatyki w klasie, podręczniku lub Internecie. Pisanie akademickie używa własnej grupy reguł, która łączy wszystkie zasady gramatyczne, których się nauczyłeś i standaryzuje je, co oznacza, że ​​są dokładnie takie same dla każdego, kto ich używa.

Aby to zrobić, pisanie akademickie wymaga użycia podręcznika do gramatyki.

Te podręczniki do gramatyki obejmują wszystko, od tego, jak pisać skróty wielkimi literami, do tego, kiedy poprawnie użyć przecinka. Są również bardzo przydatne do cytowania twojej pracy, czyli wymieniania wszelkich książek, artykułów, artykułów lub innych materiałów, z których korzystałeś lub do których odwoływałeś się w swoich badaniach. Najpopularniejszymi książkami stylistycznymi używanymi w pisaniu formalnym są:

APA (Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne): Ten styl jest najczęściej używany w pisaniu akademickim i artykułach w czasopismach. Jest również używany w biznesie i naukach społecznych, w tym w psychologii, ekonomii i innych pismach społecznych. MLA (Modern Language Association): Ten styl jest najczęściej używany w sztukach wyzwolonych i naukach humanistycznych, co oznacza każde pismo dotyczące literatury i kultury. Podręcznik Chicago: Ten przewodnik po stylu jest jednym z najstarszych i najbardziej kompletnych przewodników na świecie. Nie jest używany tak powszechnie, ale najczęściej jest używany w biznesie, kryminologii, historii i kilku innych dziedzinach.

Chociaż APA jest najczęściej używanym stylem akademickim, nie zawsze jest to styl używany w szkołach. Różne szkoły, wydziały i klasy mogą mieć różne wymagania, więc dowiedz się ze swoimi instruktorami, jakiego stylu użyć.

4. Ucz się na przykładzie

Jednym z najlepszych sposobów nauki pisania akademickiego, oprócz ćwiczenia go, jest czytanie. Przejrzyj kilka artykułów naukowych, a szybko zrozumiesz, czym różni się to pismo od innych.

Kilka przykładów pisarstwa akademickiego można znaleźć w Internecie, na tych stronach internetowych:

Uniwersytet Monash ma przykładowe eseje z adnotacjami na różne przedmioty akademickie.
JSTOR to ogromna baza czasopism naukowych o wielu tematach. Jeśli obecnie studiujesz na uniwersytecie, zapytaj o to. Twoje poświadczenia uczelni mogą dać Ci bezpłatny dostęp do biblioteki na stronie.
Questia to kolejna baza czasopism, do której można uzyskać dostęp za wstępną cenę 1 USD przez pierwszy miesiąc, co jest idealne dla każdego, kto chce po prostu przyjrzeć się szerokiej gamie pisarstwa w krótkim czasie. Aby przeglądać bezpłatne czasopisma, sprawdź Katalog czasopism z otwartym dostępem, gdzie możesz przeglądać według tematów darmowe artykuły.

  6 świetnych wskazówek dotyczących sukcesu w mówieniu TOEFL

Wiele przykładów, które znajdziesz powyżej, to dokumenty na poziomie profesjonalnym, więc nie martw się, jeśli ich nie zrozumiesz! Prace akademickie na poziomie uczelni mogą być znacznie prostsze. Ważną częścią jest użycie odpowiedniego formatu i stylu.

5. Używaj szkiców i szkiców

Połowa pracy w pracy naukowej poświęca się przygotowaniu. Zanim będziesz mógł napisać artykuł, dobrze jest go najpierw zaplanować. Wielu pisarzy wszelkiego rodzaju używa konturów. Nawet artykuł, który właśnie czytasz, zaczynał jako zarys!

Napisanie konspektu daje możliwość zaplanowania tego, co napiszesz, uporządkowania myśli i upewnienia się, że wszystko do siebie pasuje.

Pomyśl o pisaniu jak o budowie budynku. Nie chciałbyś zacząć budować, dopóki nie masz planu. W przeciwnym razie twoja konstrukcja może nie wytrzymać, a nawet runąć!

To, jak wygląda Twój zarys, zależy od Ciebie. Tak długo, jak pomaga uporządkować papier i ma dla ciebie sens, może nawet wyglądać jak drzewo, jeśli chcesz. Powinno być to, co działa dla ciebie.

Po inspirację, sprawdź Przykładowe zarysy TeacherVision albo użyj Szablon konspektu Uniwersytetu Gallaudeta tworzyć własne.

Inną ważną częścią pisania, zwłaszcza podczas pisania artykułu lub raportu, jest pisanie szkiców. Szkic jest niedokończoną wersją pracy końcowej. Niektóre artykuły przechodzą przez wiele wersji roboczych, ponieważ autorzy widzą, co działa, a co nie, wprowadzają informacje zwrotne, edytują i poprawiają pracę. Pisanie szkiców może zmienić dobry papier w doskonały papier. Tylko spójrz, jak różni się pierwsza i piąta wersja ten fragment książki są!

6. Formułować i wspierać mocną tezę

Prawie każdy rodzaj pisania akademickiego ma tezę. Twoja teza jest centralną ideą twojego pisania.

Teza jest oświadczeniem lub roszczeniem złożonym na piśmie, które reszta artykułu będzie próbowała udowodnić. Twoja teza może być czymś tak prostym, jak „rozwód zmienił społeczeństwo zachodnie” lub może być czymś znacznie bardziej złożonym.

Eseje nie są jedynym rodzajem pisania, w którym wykorzystuje się tezę lub centralną ideę. Jest to ważna część wszelkiego rodzaju prac akademickich, takich jak raporty laboratoryjne, artykuły naukowe, raporty książkowe i wiele innych. Bez względu na to, co piszesz, potrzebujesz jakiegoś głównego pomysłu, aby utrzymać całość razem.

Stwierdzenie pracy dyplomowej musi być konkretne i zwięzłe (krótkie i na temat). Kilka dobrych przykładów i wskazówek dotyczących pisania oświadczeń do pracy dyplomowej można znaleźć na Kibin oraz UNC.

7. Uzyskaj informację zwrotną

Skąd wiesz, co edytować podczas pisania wersji roboczych? Oczywiście z pomocą innych!

Wiele zajęć z języka angielskiego w college’u daje uczniom możliwość wzajemnego recenzowania swojej pracy, co oznacza czytanie pism innych i sugerowanie, jak można je poprawić. Skorzystaj z opinii kolegów z klasy, profesorów, a nawet przyjaciół, aby poprawić swoje pisanie.

Jeśli nie możesz znaleźć nikogo, kto przeczyta wszystkie 94 twoje strony z pierwszego roku, możesz wyrazić swoją opinię. Skorzystaj z przewodnika po opiniach rówieśników jak ten lub ten znaleźć obszary twojego pisania, które można poprawić.

Ucząc się o pisaniu akademickim, ułatwisz sobie życie, gdy nadejdzie czas na pisanie.

A teraz wyjdź i zacznij ćwiczyć!

.