Jak napisać e-mail w języku angielskim: 18 gotowych do użycia w biurze porad dotyczących pisania e-maili (z przykładowymi e-mailami)



Jeśli zastanawiasz się, jak napisać e-maila po angielsku, na pewno nie jesteś sam.

E-maile od dziesięcioleci są niezwykle ważne dla Internetu.

MySpace pojawił się i zniknął, Google wyprzedził AskJeeves, Napster został zamknięty

Ale e-mail pozostanie.

Nadal konieczne jest posiadanie adresu e-mail, a ludzie wysyłają e-maile prawie codziennie.

Dlatego umiejętność napisania silnego, jasnego e-maila w języku angielskim jest naprawdę ważną umiejętnością. Pomoże ci znaleźć pracę, nawiązać przyjaźnie, dostać się na uniwersytet i wiele więcej.

Jeśli po raz pierwszy piszesz e-mail w języku angielskim, zapoznaj się z tym przewodnikiem dla początkujących.

Następnie kontynuuj czytanie tego posta, aby uzyskać przydatne wskazówki dotyczące pisania e-maili i kultury e-maili (co należy robić, a czego nie).

Poznasz format pisania e-maili w języku angielskim i zobaczysz pełne próbki różnych typów e-maili napisanych po angielsku.

Gotowe? Zacznijmy pisać e-maile po angielsku!

.

Spis treści

Jak napisać e-mail w języku angielskim: 18 gotowych do użycia w biurze porad dotyczących pisania e-maili (z przykładowymi e-mailami)

Ogólne wskazówki dotyczące pisania wiadomości e-mail w języku angielskim

1. Upewnij się, że e-mail jest konieczny

Podobnie jak większość wskazówek dotyczących pisania e-maili w tej sekcji, może się to wydawać oczywiste. Ale czasami zapominamy o rzeczach oczywistych.

Więc zadaj sobie pytanie: „Czy istnieje lepszy lub szybszy sposób na załatwienie tej sytuacji?” Wiele osób otrzymuje dziesiątki, a nawet setki e-maili dziennie, więc upewnij się, że e-mail jest najszybszy, najczystszy i najskuteczniejszy sposób komunikowania się w Twojej sytuacji.

Na przykład, jeśli piszesz do współpracownika lub przyjaciela, którego często widujesz, prawdopodobnie możesz po prostu porozmawiać z nim osobiście. Możesz też wysłać wiadomość tekstową lub zadzwonić przez telefon.

Jeśli zdecydowałeś, że wiadomość e-mail jest najlepszą opcją, przed kliknięciem przycisku „Wyślij” zapoznaj się z poniższymi wskazówkami.

2. Używaj oddzielnych firmowych i osobistych adresów e-mail

Może to nie dotyczyć wszystkich, ale jeśli możesz to zrobić, może ci to pomóc na wiele sposobów.

Wiele ofert pracy automatycznie daje Ci adres e-mail, którego musisz użyć. Jeśli tak jest, problem został rozwiązany. Używaj firmowego adresu e-mail do pracy i osobistego adresu e-mail do osobistych e-maili.

Jeśli masz firmowy adres e-mail, wiadomość e-mail może wyglądać bardziej profesjonalnie. To dobrze, jeśli piszesz oficjalnego e-maila, ale może nie być tak miłe, jeśli piszesz do znajomego. Dlatego posiadanie dwóch może być przydatne.

Ponadto, jeśli masz oddzielne konta, może to pomóc w zrównoważeniu życia osobistego i zawodowego.

3. Bądź jasny, zwięzły i uprzejmy

Ponownie, wiele osób otrzymuje codziennie tak wiele e-maili. Jeśli Twój e-mail jest mylący, zły lub bardzo długi, odbiorca może nie odpowiedzieć od razu. W końcu mogą zapomnieć odpowiedzieć, a nawet po prostu ją usunąć.

Więc pamiętaj, aby szybko przejść do sedna, ale nie w niegrzeczny sposób.

Traktuj wiadomość e-mail podobnie do eseju, tylko o wiele krótszą, a prawdopodobnie osiągniesz dobre wyniki. W eseju musisz wprowadzić temat, wyjaśnić różne punkty, a następnie zakończyć temat.

Szczerze mówiąc, sam mam z tym trudności. Nie jestem (zwykle) niegrzeczny w e-mailach, ale mam problemy z częścią „krótką”. Więc kiedy kończę pisać e-mail, sprawdzam go i staram się wyeliminować około 20% treści, ponieważ prawdopodobnie było to niepotrzebne.

4. Nie pisz e-maili, gdy jesteś zły

Napisanie złośliwego e-maila może być bardzo kuszące, gdy jesteś na coś sfrustrowany lub zły. Ale to nie jest tego warte.

Jeśli jesteś zły, poczekaj, aż się uspokoisz, zanim napiszesz e-mail. Lepiej poczekać dzień, niż stracić pracę lub zniszczyć przyjaźń, ponieważ powiedziałeś coś głupiego, gdy byłeś zły.

  Jak skutecznie uczyć się angielskiego w domu?

5. Używaj krótkich zdań

Podobnie jak #3, to jest problem, który sam mam. Lubię pisać długie, skomplikowane zdania, ale często są one bardzo mylące dla czytelnika. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli czytelnik nie jest native speakerem języka angielskiego.

Uczę angielskiego w Kostaryce, a w języku hiszpańskim częściej używa się naprawdę długich zdań z wieloma przecinkami. To bardzo mylące, zwłaszcza jeśli przełożysz te pomysły na angielski.

Oto wskazówka: pisz krótkie zdania. To nie jest zły styl po angielsku, jeśli piszesz krótkie, jasne zdania. Niektórzy autorzy, jak Ernest Hemingway, słyną z tego, że to robią. (Jest nawet narzędzie online o nazwie Hemingway App które pomogą Ci pisać bardziej jak on!)

Jeśli czujesz się swobodnie pisząc po angielsku, możesz używać długich, bardziej skomplikowanych zdań. Ale z drugiej strony, jeśli czujesz się bardzo komfortowo pisząc po angielsku, prawdopodobnie nie potrzebujesz tych wskazówek dotyczących pisania e-maili!

Jeśli chcesz mieć możliwość jasnego i poprawnego używania dłuższych zdań, preply jest doskonałym źródłem informacji o różnych sposobach budowania zdań w języku angielskim.

preply wykorzystuje autentyczne nagrania wideo — takie jak teledyski, zwiastuny filmów, wiadomości i inspirujące przemówienia — i przekształca je w spersonalizowane lekcje nauki języków.

Możesz wypróbować preply za darmo przez 2 tygodnie. Kliknij tutaj, aby sprawdzić stronę lub pobrać aplikacja na iOS lub Aplikacja na Androida.

preply Ad

6. Unikaj przekazywania wiadomości e-mail i odpowiadania wszystkim

Opcja „Prześlij dalej” w wiadomości e-mail to błogosławieństwo (dobra rzecz) i przekleństwo (zła rzecz). Dobrze jest szybko przekazać ważne informacje nowej osobie. Jednak może to być również irytujące dla odbiorcy, jeśli nie jest używane prawidłowo. (To samo dotyczy opcji „Odpowiedz wszystkim”).

Jeśli chcesz przekazać wiadomość e-mail, dokładnie sprawdź, jakie informacje przekazujesz. W niektórych przypadkach może to być osobiste, poufne lub po prostu nadmierne (niepotrzebne). Jeśli tak, wytnij te części.

Ponadto niektóre programy pocztowe odfiltrowują wiadomości e-mail oznaczone „Fwd” na początku wiersza tematu, a nawet mogą umieszczać je w filtrze spamu lub odmawiać ich dostarczenia.

A jeśli klikniesz „Odpowiedz wszystkim”, przyjrzyj się uważnie wszystkim odbiorcom, którzy otrzymają Twój e-mail. Niektóre osoby mogą nie widzieć Twojej wiadomości. Otrzymywanie e-maili na tematy, które nie są dla Ciebie istotne, jest frustrujące.

7. Użyj sprawdzania pisowni

Większość programów pocztowych ma tę opcję, więc upewnij się, że używasz jej przed wysłaniem wiadomości e-mail.

Lub jeśli Twój program pocztowy nie oferuje sprawdzania pisowni w języku angielskim, możesz dodać rozszerzenie, takie jak Grammarly do przeglądarki i używaj jej za każdym razem, gdy coś piszesz.

Aby uzyskać najdokładniejszą wersję Grammarly, musisz upewnić się, że masz Grammarly Premium, która podświetla i oferuje poprawki dla bardziej zaawansowanych problemów w języku angielskim,

8. Uważaj na podpisy

Wiele osób umieszcza „fajne” lub „zabawne” podpisy na dole wiadomości e-mail. Często zawierają informacje kontaktowe, takie jak adresy e-mail lub numery telefonów. To może być przydatne, ale jeśli Twoje e-maile zostaną przekazane dalej (patrz #5), te informacje mogą dotrzeć do osób, których nie znasz, a nawet do osób, których nie chcesz ich mieć.

Dodatkowo, jeśli wysyłasz wiele e-maili tam iz powrotem z inną osobą, może to za każdym razem zawierać Twój podpis, a łańcuch e-mail staje się coraz dłuższy. Dlatego rozważ nie umieszczanie swojego podpisu w niektórych e-mailach.

Lub jeśli chcesz podpis e-mail, postaraj się, aby był prosty, bez dołączania swoich danych osobowych.

9. Jeśli to możliwe, poproś native speakera o korektę Twojego e-maila

Jeśli znasz rodzimych użytkowników języka lub masz znajomych, którzy bardzo dobrze mówią po angielsku, możesz poprosić ich o przejrzenie wiadomości e-mail przed jej wysłaniem. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli chodzi o coś ważnego.

Jeśli bierzesz udział w zajęciach z języka angielskiego, możesz nawet poprosić swojego nauczyciela o przejrzenie wiadomości e-mail — po prostu poproś ładnie i powiedz „proszę”!

10. Przeczytaj swój e-mail osobiście przed jego wysłaniem

Znalezienie native speakera, który sprawdzi pocztę, może nie zawsze być możliwe. W takich przypadkach warto samodzielnie przeczytać e-maile. Może też pomóc Twojemu angielskiemu.

Spróbuj przeczytać na głos treść e-maila. Przede wszystkim pomoże ci to popracować nad wymową, która zawsze jest przyjemna. Po drugie, może pomóc ci zobaczyć i usłyszeć błędy gramatyczne.

Pomaga również zrozumieć, w jaki sposób „przepływa” Twoja poczta e-mail. Jeśli jest zbyt długi lub zbyt skomplikowany, aby można go było czytać na głos, prawdopodobnie powinieneś go skrócić i wyraźniej.

11. Dokładnie sprawdź adresy e-mail wszystkich odbiorców

Jak wspomniałem wcześniej mieszkam w Kostaryce. Ludzie tutaj często mają to samo nazwisko, co wiele innych osób. To w zasadzie jak „Smith” lub „Johnson” w USA, ale około 10 razy gorzej.

Miałem nawet wielu uczniów w tym samym czasie, którzy mieli dokładnie takie same imiona i nazwiska. I przez pomyłkę wysłałem e-maile do ludzi, którzy mieli bardzo podobne nazwiska.

Więc po prostu sprawdź te adresy e-mail dwa razy, aby być bezpiecznym.

  Jaki jest najłatwiejszy sposób na naukę angielskiego? Oto 3 sprawdzone metody do wyboru

Wskazówki dotyczące pisania e-maili w języku angielskim z silną strukturą

Po wykonaniu ogólnych wskazówek dotyczących pisania wiadomości e-mail z poprzedniej sekcji musisz napisać wiadomość e-mail. Więc jak to robisz?

Istnieje specyficzna struktura i format pisania e-maili w języku angielskim, pokazany w poniższych wskazówkach.

12. Użyj tematu

Zaskakujące, jak wielu ludzi tego nie robi. Podaj też konkretny temat w swoim temacie.

Na przykład nie pisz po prostu „Pytanie”. Zamiast tego podaj bardziej szczegółowe informacje, np. „Pytanie dotyczące harmonogramu piątkowego spotkania”. W ten sposób odbiorca będzie wiedział od razu, o czym jest Twój e-mail, jeszcze przed jego otwarciem.

13. Zacznij od odpowiedniego powitania

Najuprzejmiej jest zacząć od jakiegoś rodzaju powitania. Jeśli dobrze znasz tę osobę i jest to nieformalny e-mail, możesz po prostu powiedzieć „Hej [First Name]”.

Możesz także użyć „Cześć [First Name]” lub „Cześć [First Name]”, żeby być trochę mniej swobodnym.

Jeśli nie znasz nazwiska osoby (np. jeśli piszesz do obsługi klienta), możesz użyć „Do kogo to może dotyczyć”.

Zwróć uwagę, że po pozdrowieniach powinieneś używać przecinka. Według wielu stron, takich jak Pisanie biznesu, w osobistych e-mailach i listach należy używać przecinka po powitaniu, a w e-mailach/listach służbowych lub formalnych — dwukropka.

Ale w rzeczywistości przecinek prawdopodobnie zawsze będzie w porządku, jeśli nie pamiętasz reguły.

14. Zwróć uwagę na interpunkcję

Każde zdanie zaczynaj od dużej litery. Pamiętaj, aby na końcu każdego zdania umieścić kropkę lub inną odpowiednią interpunkcję.

To drobny szczegół, ale może naprawdę pomóc wywrzeć pozytywne wrażenie.

15. Zastanów się, gdzie umieścić „małą rozmowę”

Jeśli znasz osobę, do której piszesz e-maila, możesz chcieć dołączyć krótką rozmowę. Może to być coś w rodzaju pytania o rodzinę danej osoby, wspólnego przyjaciela lub wspólne zajęcie. Ale gdzie i jak możesz to uwzględnić?

Osobiście wolę umieszczać te informacje po „biznesowej” części e-maila. Jeśli proszę o przysługę, wolę najpierw poprosić, a potem pogadać.

Inne osoby lub kultury mogą wolą najpierw przeprowadzić small talk, więc możesz chcieć to zmienić, jeśli dobrze znasz osobowość czytelnika.

16. Zacznij z myślą o końcu

Pisząc, skup się na celu i celu wiadomości e-mail. Jeśli zadajesz pytanie, powinno to być głównym tematem Twojego e-maila. Jeśli potrzebujesz przysługi, powinno być bardzo jasne, jakiej przysługi potrzebujesz i jak czytelnik może ci pomóc.

Wyobraź sobie, że jesteś odbiorcą: Czy od razu zrozumiesz, co musisz zrobić w odpowiedzi na e-mail?

17. Wstawiaj spacje między akapitami

Jeśli tego nie zrobisz, otrzymasz ogromny blok tekstu. Po prostu naciśnij dwukrotnie klawisz „Return/Enter” między akapitami. Jest o wiele łatwiejszy do odczytania i mniej przytłaczający.

18. Użyj odpowiedniego zamknięcia

Poniżej znajdziesz kilka przykładów, ale upewnij się, że jest to pożegnanie odpowiednie dla celu Twojego e-maila. Innymi słowy, nie podpisuj e-maila „Kocham, Ryan”, jeśli piszesz do swojego szefa.

Podobnie nie podpisuj „Z poważaniem, Ryan Sitzman”, jeśli piszesz do babci, aby podziękować jej za prezent urodzinowy, który ci dała. (I zdecydowanie nie podpisuj swoich e-maili jako „Ryan Sitzman”, jeśli to nie jest twoje imię! A jeśli tak się nazywasz, daj mi znać. Chciałbym założyć Ryan Sitzmans Club!)

Teraz zastosujmy wszystkie te wskazówki w praktyce!

Próbka popularnych typów wiadomości e-mail w języku angielskim

Jedna uwaga, zanim będziemy kontynuować ten przewodnik, jak napisać e-mail w języku angielskim: Jak wspomniałem w pierwszej części, jeśli piszesz bardzo ważny e-mail — na przykład, jeśli aplikujesz na uniwersytet lub chcesz wysłać kondolencje (wyrażanie współczucia) po śmierci kogoś – wtedy zdecydowanie powinieneś poprosić native speakera o przeczytanie Twojego e-maila i pomoc.

Osobiste e-maile: przedstawiasz się po raz pierwszy

Wiele osób nadal pisze formalne biznesowe e-maile, ale obecnie nie ma tak wielu powodów, aby pisać osobiste e-maile. Duża część naszej komunikacji odbywa się za pośrednictwem czatów online, aplikacji, SMS-ów lub innych metod. Ale nadal są sytuacje, w których student języka angielskiego może potrzebować napisać osobistego e-maila w języku angielskim.

Ogólne zasady dotyczące osobistych wiadomości e-mail w języku angielskim:

Uprzejmość: Nie musisz używać formalnego języka, ale chcesz wyglądać na grzecznego i przyjaznego. Z tego powodu, jeśli masz jakieś prośby, upewnij się, że są uprzejmi.

Zamiast na przykład mówić „Odpisz”, spróbuj na przykład „Jeśli masz szansę, bardzo chciałbym usłyszeć od ciebie” lub nawet „Proszę odpisać, gdy masz szansę”.

Pozdrowienia: w przypadku pozdrowień często używa się „Kochanie [First Name]”. Zakończenia: Aby się pożegnać, użyj czegoś takiego jak „Dzięki”, „Do zobaczenia wkrótce!” lub nawet krótkie zdanie typu „Naprawdę nie mogę się doczekać spotkania z tobą osobiście”. Pamiętaj, aby wpisać/wpisać swoje imię i nazwisko, nawet jeśli będzie ono zawarte w Twoim podpisie. Nieformalny charakter: w tego typu wiadomościach e-mail prawdopodobnie możesz dołączyć więcej żartów lub nieformalnych komentarzy. Jednak nadal uważaj na ton wiadomości e-mail, zwłaszcza jeśli nie znasz dobrze odbiorcy.

  Jeden z najfajniejszych sposobów na poprawę pisania po angielsku: jak już dziś zostać blogerem

Przykład osobistego e-maila:

W tym przykładzie wyobraźmy sobie, że zamierzasz podróżować do Stanów Zjednoczonych, Kanady lub innego kraju anglojęzycznego. Kiedy tam dotrzesz, zatrzymasz się u rodziny goszczącej. Tak więc organizacja dobrała was z rodziną i musicie się przedstawić, zanim spotkacie się osobiście.

Oto, co możesz wysłać:

Droga Rodzino Smithów,

Cześć, mam na imię John. Otrzymałem dzisiaj list potwierdzający od organizacji wymiany. Powiedział, że zostanę z tobą przez dwa miesiące później w tym roku. Chciałem się przedstawić, abyś mógł dowiedzieć się o mnie trochę więcej.

Mam 18 lat. Lubię słuchać muzyki rockowej, grać w koszykówkę i czytać komiksy. W tym roku skończę szkołę średnią i mam nadzieję, że w przyszłym roku pójdę na studia. Nigdy nie podróżowałem poza swój kraj, więc spotkanie z Tobą i wizyta w Twoim kraju będzie dla mnie ekscytującym, nowym doświadczeniem!

Chciałbym również dowiedzieć się więcej o Tobie, więc jeśli masz szansę, odpisz na ten adres e-mail. Jeśli masz do mnie jakieś pytania, chętnie na nie odpowiem.

Jeszcze raz dziękuję za zgodę na przyjęcie mnie — bardzo się cieszę, że mogę cię poznać osobiście!

Jan

Półformalne e-maile: pisanie z prośbą o spotkanie lub spotkanie

To bardzo powszechny typ e-maili, zwłaszcza jeśli jesteś studentem języka angielskiego. Być może będziesz musiał napisać do swojego nauczyciela, aby poprosić o spotkanie z nim.

Ogólne zasady dotyczące półformalnych e-maili w języku angielskim:

Długość: Znów krótko. Zwłaszcza, gdy próbujesz znaleźć czas, który pasuje do wielu osób, być może będziesz musiał wymienić kilka e-maili. Postaraj się więc, aby były krótkie i jasne. Szacunek: Pamiętaj, że prosisz o przysługę od odbiorcy, więc okazuj szacunek i nie wymagaj. Pozdrowienia: używaj formalnych lub półformalnych powitań. Nadal możesz użyć słowa „Drogi _____”, ale zamiast imienia odbiorcy użyj jego tytułu (Pan, Pani, Pani, Dr, Prof. itd.) i nazwisko. Zakończenie: W zależności od celu prawdopodobnie możesz użyć półformalnego pożegnania, takiego jak „Dzięki”, „Mam nadzieję, że wkrótce się skontaktuję” lub „Z góry dziękuję”. Jeśli jest to ktoś, z kim rozmawiałeś wcześniej osobiście, możesz użyć mniej formalnego rozwiązania, takiego jak „Miłego weekendu”. Przejrzystość: Jeśli prosisz o konkretny dzień, ten dzień/data i godzina powinny być bardzo jasne. Spróbuj podać wiele opcji. W ten sposób, jeśli Twój najlepszy wybór nie zadziała, Twój odbiorca ma do wyboru inne daty/godziny.

Przykład półformalnego e-maila:

Szanowny Profesorze Smith,

Bardzo podobał mi się Twój Kurs Wprowadzenia do Pisania i chciałem kontynuować, biorąc udział w Kursie Zaawansowanego Pisania w następnym semestrze. Chciałbym się z Wami spotkać, aby zadać kilka pytań dotyczących kursu, a także uzyskać więcej informacji na temat stypendium dla studentów zagranicznych.

Czy byłoby możliwe spotkanie z tobą w twoim biurze w przyszłym tygodniu? Jestem dostępny w Twoich zwykłych godzinach pracy w poniedziałek i środę (17:00), ale jeśli jesteś zajęty w te dni, mogę spotkać się też o dowolnej porze we wtorek lub w piątek po południu. Daj mi znać, jaki dzień i godzina będą dla Ciebie najlepsze.

Bardzo dziękuję za poświęcony czas i pomoc!

John Johnson

Formalne e-maile: Pisanie o problemie z produktem

Niestety, muszę pisać takie e-maile dość często. Mówię „niestety”, ponieważ problem z produktem jest frustrujący. Kontakty z przedstawicielami obsługi klienta firmy mogą być czasami trudne. Ale jasny, uprzejmy e-mail powinien pomóc w szybszym rozwiązaniu problemów.

Ogólne zasady dotyczące formalnych e-maili w języku angielskim:

Uprzejmość: Jeszcze raz bądź bardzo uprzejmy. Pamiętaj, że jeśli ktoś pracuje w obsłudze klienta, to prawdopodobnie codziennie otrzymuje wiele e-maili z reklamacjami. Więc miej trochę cierpliwości i współczucia. Druga osoba też jest człowiekiem. Formalność: Unikaj żartów, używania slangu lub mówienia rzeczy, które wydają się nieformalne. Przejrzystość: Bądź jasny, podając wszelkie istotne szczegóły. Prośby: podaj pożądany lub oczekiwany wynik lub odpowiedź. Nazywa się to również „wykonalne” pisanie. Na przykład, jeśli Twój produkt się zepsuł, możesz poprosić o wymianę lub zwrot pieniędzy. Podaj więc dokładnie to, o co prosisz. Pozdrowienia: W przypadku pozdrowień często spotykanym zwrotem jest „Kogo to może dotyczyć”, ponieważ prawdopodobnie nie znasz nazwiska osoby, która otrzyma wiadomość e-mail. Ale jeśli znasz nazwę, możesz użyć „Kochanie [Title] [Last Name]”, jak w półformalnym przykładzie wiadomości e-mail.

Jeśli wydają się one zbyt formalne, możesz spróbować czegoś w stylu „Dzień dobry/Popołudnie/Wieczór”. Może to sprawić, że będziesz wyglądać przyjaźnie i sprawić, że odbiorca będzie bardziej otwarty na twoją skargę lub pytania.

Zamknięcia: Na pożegnanie najlepsze jest proste „Z poważaniem”. Ale jeśli jest to mniej formalna firma lub masz już z nią kontakt, możesz również podziękować. Próbki: oprócz poproszenia native speakera o sprawdzenie wiadomości e-mail, dobrym pomysłem jest wyszukanie szablonów lub próbek rodzaju pisanego e-maila. Tam są wiele różnych przykładów w interneciei prawdopodobnie znajdziesz takie, które pomogą Ci w Twojej sytuacji.

Przykład formalnego e-maila:

Do tych których może to dotyczyć,

Kupiłem niedawno toster w Twojej firmie, ale niestety okazuje się, że grzałka nie działa poprawnie.

Dla porównania, numer modelu to TOS-577 i kupiłem go 1 maja 2016 r. w Toaster Emporium w Nowym Jorku. Zwróciłem toster do sklepu, ale powiedzieli, że powinienem się z tobą skontaktować, ponieważ model był modelem wycofanym z „otwartego pudełka”. Z tego powodu nie byli w stanie zaoferować zwrotu ani wymiany.

Rozumiem stanowisko Toster Emporium, ale toster nie powinien się tak szybko zepsuć. Jest jeszcze objęty roczną gwarancją Twojej firmy, więc chciałbym wymienić toster na sprawny model. Jeśli to nie jest możliwe, chciałbym otrzymać zwrot pieniędzy. Daj mi znać, jakie kroki muszę podjąć, aby tak się stało.

Bardzo dziękuję za pomoc w tej sytuacji.

Z poważaniem,
John Johnson

Więc masz to! Jeśli będziesz pamiętać o tych wskazówkach podczas pisania e-maili w języku angielskim, możesz zostać ekspertem od poczty elektronicznej.

Jeśli chcesz uzyskać więcej wskazówek dotyczących pisania wiadomości e-mail po angielsku (lub ogólnie poprawić swoje umiejętności pisania po angielsku), idź do Inklyo. Ta strona internetowa zawiera kursy instruktażowe i książki dotyczące pisania po angielsku, a nawet specjalne materiały, dzięki którym nauczysz się pisać e-maile lepiej niż kiedykolwiek wcześniej.

Ryan Sitzman uczy angielskiego, a czasem niemieckiego w Kostaryce. Pasjonuje się nauką, kawą, podróżami, językami, pisaniem, fotografią, książkami i filmami, ale niekoniecznie w tej kolejności. Możesz dowiedzieć się więcej lub nawiązać z nim kontakt za pośrednictwem jego strony internetowej Sitzman ABC.

.